Tworzenie stron WWW – od czego zacząć?

Jeśli prowadzisz własny biznes, to musisz działać w sieci. Dlaczego? Otóż większość potencjalnych klientów Twojej oferty nie tylko spędza coraz więcej czasu online, ale również najczęściej szuka rozwiązań, które zaspokoją ich potrzeby właśnie w Internecie. Stały dostęp do odbiorców oraz możliwość prezentacji produktów i usług gwarantuje firmowa witryna. Sprawdź, od czego zacząć tworzenie strony WWW. Poznaj najlepsze opcje na start, wybierz mądrze i zadbaj o lepszą świadomość własnej marki wśród internautów.  

Dlaczego warto założyć stronę internetową?

Pamiętasz czasy, gdy o Twojej firmie wiedziała wyłącznie lokalna społeczność lub osoby, które znalazły kontakt w książce telefonicznej? Minęły one bezpowrotnie. Dziś potencjalni klienci wyszukują informacji o markach, produktach i usługach przede wszystkim online. Dlatego chcąc rozwijać swój biznes, musisz przenieść go do sieci.

Zastanawiasz się, jak zadbać o widoczność w Internecie? Odpowiedzią jest witryna internetowa dla Twojej firmy. Wciąż nie wiesz, czy projektowanie strony WWW to rozwiązanie dla Ciebie? Weź więc pod uwagę, że Twoja konkurencja z dużym prawdopodobieństwem już działa w sieci. W końcu według raportu Interaktywnie.com ponad 71% małych przedsiębiorstw miało już własną witrynę w 2021 roku.

Niezależnie więc od tego, czy dopiero zaczynasz działalność, czy prowadzisz ją od lat, to firmowa witryna jest atutem, który pomoże Ci rozwinąć biznes. Przede wszystkim dlatego, że gwarantuje wiele korzyści. Dzięki stronie internetowej:

  • docierasz do klientów – z prawidłowo zaprojektowaną witryną możesz pojawić się wysoko w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu potencjalni klienci Twojej oferty będą mogli Cię szybko odnaleźć w Google;
  • wzbudzasz zaufanie – budowa strony WWW to wyjście naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom konsumentów, którzy właśnie Internet wykorzystują do poszukiwania informacji lub robienia zakupów;
  • oszczędzasz – firmowy serwis to miejsce, gdzie warto umieścić kluczowe z perspektywy potencjalnego odbiorcy informacje, co sprawi, że oszczędzisz czas i pieniądze np. na reklamie tradycyjnej;
  • prezentujesz markę i asortyment – witryna pozwala przedstawić odbiorcom najważniejsze dane o Twojej firmie i oferowanych produktach czy usługach oraz aktualizować ofertę w miarę potrzeb;
  • Twoja oferta jest stale dostępna – dostępność 24/7 to jeden z głównych atutów firmowej witryny, ponieważ zapewnia klientom możliwość zapoznania się z asortymentem o każdej porze dnia i nocy.

Jeśli postawisz na projekt tworzony z myślą o wytycznych wyszukiwarki oraz potrzebach użytkowników, to Twoja strona WWW stanie się łącznikiem między firmą a klientem, biznesową wizytówką oraz skutecznym kanałem sprzedaży.

Co musisz wiedzieć przed założeniem strony WWW?

Wiesz już, że warto i chcesz zainwestować w firmową witrynę? To świetnie! Z pewnością pojawia się teraz w Twojej głowie wiele wątpliwości. W końcu tworzenie stron internetowych to nie lada wyzwanie, które wymaga specjalistycznej wiedzy i technicznych umiejętności. Na rynku znajdziesz jednak kilka rozwiązań, które ułatwią Ci założenie własnego serwisu.

Jak jednak wybrać najlepszą opcję na start? Aby podjąć decyzję, musisz najpierw:

  • wyznaczyć cele strony WWW

Zanim zainwestujesz w budowę witryny, musisz określić potrzeby Twojego biznesu. Warto bowiem pamiętać, że w zależności od wyboru wykonawcy możesz stworzyć mniej lub bardziej zaawansowaną stronę internetową. Właśnie dlatego warto uściślić, w jakim celu tworzysz serwis i co chcesz dzięki niemu osiągnąć. Weź przy tym pod uwagę specyfikę prowadzonej działalności.

  • zdefiniować odbiorców

Jednym z kluczowych etapów tworzenia strategii działań w Internecie jest określenie grupy docelowej strony WWW. Jeśli chcesz bowiem generować wartościowy ruch, to musisz trafiać do właściwych osób. W tym celu warto poznać potrzeby klientów, do których chcesz dotrzeć za pośrednictwem Internetu. W ten sposób uzyskasz wyższą konwersję, czyli przekonasz odbiorców do podjęcia konkretnego działania np. wypełnienia formularza lub zakupu.

  • wskazać zasoby

Bez względu na to, czy prowadzisz już swoją firmę, czy dopiero planujesz działać online, to możesz posiadać zasoby, które są ważne z perspektywy obsługi stron WWW. Zastanów się więc, czy znasz trendy i masz specjalistyczną wiedzę oraz umiejętności programowania, aby zająć się samodzielnie swoją witryną. Rozważ również, czy na własną rękę zajmiesz się domeną, hostingiem, bezpieczeństwem i treścią w serwisie.

  • określić budżet

Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że to, ile kosztuje strona internetowa, zależy od wielu czynników. Każde z dostępnych na rynku rozwiązań będzie wiązało się z różnym wydatkiem. Zanim zdecydujesz się na projektowanie strony WWW, oszacuj więc swój budżet i skonfrontuj go z własnymi oczekiwaniami wobec projektu.

To właśnie powyższych zadań musisz się podjąć, aby zacząć skutecznie działać w Internecie.

Tworzenie stron WWW – popularne opcje na start

Znając swoje potrzeby, cele i oczekiwania, możesz już podjąć decyzję, komu powierzyć zaprojektowanie firmowej witryny. Oto kilka cieszących się zainteresowaniem opcji, z których możesz skorzystać.

  1. Kreatory stron WWW

Aby zaoszczędzić, wielu niedoświadczonych przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z niezwykle łatwych w obsłudze generatorów dostępnych w sieci. Umożliwiają one bowiem tworzenie stron WWW w krótkim czasie, przy ograniczonym budżecie i bez wiedzy programistycznej.

Czy słusznie? Okazuje się, że opcja ta wiąże się mnóstwem ograniczeń, gwarantując przy tym niewiele możliwości. Pamiętaj, że w przypadku większości kreatorów kolejne funkcje są dodatkowo płatne, a rozbudowa projektu w przyszłości może okazać się utrudniona.

  1. Platformy oparte o CMS i SaaS

Kolejne rozwiązania to platformy oparte o CMS (system zarządzania treścią) lub model SaaS. Pierwsza z opcji sprawdzi się, jeśli chcemy mieć wpływ na swoją stronę WWW i samodzielnie modyfikować jej zawartość. Druga zaś to wariant dla przedsiębiorców, których celem jest szybkie i tanie założenie witryny – szczególnie w e-commerce.

Platformy oparte o CMS lub model SaaS mają jednak swoje wady. Wybierając którąś z opcji, musisz mieć wiedzę techniczną oraz czas, który poświęcisz na obsługę serwisu. Pamiętaj również, że stosunkowo niski koszt początkowy zwiększy się w związku z koniecznością zakupu domeny i hostingu (w przypadku CMS) czy dodatkowych rozszerzeń i funkcji.

  1. Współpraca ze specjalistami

Szukasz oferty dopasowanej do swoich potrzeb? Nie chcesz ograniczać się do gotowych szablonów? Zależy Ci na nowoczesnej stronie internetowej, ale nie masz wiedzy i czasu, aby zbudować ją na własną rękę? Potrzebujesz nie tylko projektu WWW, ale również obsługi firmowej witryny? Możesz powierzyć to zadanie agencji. Albo zdecydować się na współpracę z WeNet i otrzymać zdecydowanie więcej!

Wybierając doradców internetowych, zyskujesz określoną jakość, bezpieczeństwo i pakiet usług dostosowany do potrzeb Twojego biznesu. Specjaliści w swoich działaniach zapewnią wszystko, czego potrzebujesz do budowy, prowadzenia, obsługi i ochrony witryny. Przygotowana strona będzie:

  • atrakcyjna – zgodna z trendami i dopasowana do branży,
  • wartościowa dla klientów – uzupełniona wartościowymi treściami,
  • zgodna z zasadami UX – wygodna i przyjazna dla użytkowników,
  • bezpieczna – chroniona certyfikatem SSL,
  • responsywna – dostosowana do różnych ekranów,
  • zoptymalizowana – zgodna z wytycznymi wyszukiwarki,
  • sprawnie działająca – szybko ładująca się na wszelkich urządzeniach.

Myślisz o swoim biznesie przyszłościowo? Wybierz najlepsze rozwiązanie dla małych i średnich przedsiębiorców. W WeNet nad zaprojektowaniem funkcjonalnego i atrakcyjnego serwisu będzie czuwał sztab fachowców, którzy wesprą Cię na każdym etapie współpracy. Otrzymasz również pomoc dedykowanego opiekuna, więc poświęcisz swój cenny czas na rozwój marki.

Wejdź na WeNet.pl i zamów darmową konsultację. Przekonaj się, dlaczego już ponad 30 000 firm powierzyło losy swojej strony WWW w ręce doradców internetowych.